Rasa Martens

Rasos Martens dienoraštis

lufthansa

Laiku spėjome parskristi ir nepakliūti į “Lufthansos” pilotų streiką, kuris beje besitęsė tik vieną dieną ( planuota minimum 4, o gal ir 7 dienas).

Chaosas garantuotas skrendantiems, nes šios oro linijos per dieną turi 1.800 skrydžių. Labai lengva paskaičiuoti kiek keleivių, kurie tą dieną nepasiekė tikslo tik dėl to, kad pilotai, kurie uždirba iš visų pasalyje esančių avialinijų kompanijų daugiausiai, nusprendė, kad jiems dar vis negana ir norisi gyventi dar geriau.

Tik pradėjęs dirbti kompanijoje “Lufthansa” pilotas be visų kitų lengvatų ( pigūs skrydžiai jam ir jo šeimos nariams, viešbutis tik 4-5 žvaigždučių ir t.t.) gauna apie 62.000 EUR per metus atlyginimą. Išdirbęs 11 metų jau netgi dvigubai, o yra tokių, kurie uždirba ir 240.000 EUR per metus. Pavyzdžiui,  “AirBerlin” pilotai uždirba trečdaliu mažiau, “EasyJet” pilotų atlyginimai dar mažesni.

Ir man rodos, kad atlyginimai jiems buvo kelti ( apie 27% ) vos prieš metus, jau esant pasaulinei krizei.

Ir jie visi labai vieningai streikavo, pamindami keleivių interesus.

Tai nėra derybų būdas. Tai parodo, kad egoizmas gali paminti bet kokią socialinę atsakomybę. Juk kitiems griūna planai- kam atostogos, kam vestuvės, kam laidotuvės ir t.t. Žmonės už skrydį sumokėję pinigus, iš kurių jiems mokami atlyginimai.

Pagrindinis reikalavimas buvo, kad jie turėtų daugiau valdžios kompanijoje, nes “Lufthansa” nupirko keletą kitų aviabendrovių ( “City Line”, “Air Dolomiti”, “EuroWings” ir t.t.), kurių pilotai gauna daug mažiau ir šiose naujose bendrovėse buvo daroma vis daugiau skrydžių, o motininėje kompanijoje nebe.

Bet ar tai nėra teisingas kompanijos sprendimas?

Jei konkurencija didžiulė, krizė mažina keleivių srautus ir kompanija negalėdama mažinti atlyginimų fondo tokiu būdu mažina savo sąnaudas ir bando išgyventi tą sunkų laikotarpį?

Ką daryti kompanijos vadovams? Mažinti servisą ir tokiu būdu prarasti jau ir taip sumažėjusius keleivius?

Pilotai daugeliui, o ypač moterims yra vyriškumo, tvirtumo simbolis, bet šiuo metu Vokietijoje kalbama, kad šios profesijos atstovai labai pakenkė savo profesijos imidžui.

Net 60 % vokiečių visiškai nepateisina šio streiko..

Kategorijos: Kelionės, Verslas

Vienas Komentaras iki šiol.

  1. Laima says:

    Tiesa, visos blogynes vyksta per nelemta zmoniu gobsuma.