Rasa Martens

Rasos Martens dienoraštis

Naujas šefo meniu Haziendoje

Negaliu šiandien neparašyti apie paprastą, bet labai aktualų dalyką kiekvienam iš mūsų kai apsilankome restorane. Ypač dabar, kai taupoma visur, tai labai matosi.

Rašysiu apie tai, kad kartais restoranai pradeda taupyti ne tik kalbant apie pačių porcijų dydį, bet ir įsigyjant produktus iš kurių gaminami patiekalai. Ir tada labai kenčia patiekalo kokybė. Tai mano manymu yra pati didžiausia restoranų klaida, kuri gali būti lemtinga.

Turiu du aiškius pavyzdėlius. Kažkada labai seniai ( prieš 10 metų ) viename itališkame restorane Vilniuje užsisakydavau patiekalą “Risotto su baravykais”. Tas patiekalas būdavo toks nuostabus, kad jį užsisakydavau nuolat nors jis nebuvo iš pigiausių patiekalų repertuaro. Ryžiai tinkamai paruošti, juose daug baravykų.Tačiau kiekvienu kartu baravykų vis mažėdavo..Kadangi esu optimistė ir sukuosi tame versle ( suprantu kolegas), iš pradžių bandžiau pateisinti virtuvę tuo, kad galbūt virėjas pasikeitė ir jis nežino kiek įdėti grybų ( to negali būti, nes kiekvienam patiekalui yra sudaroma kalkuliacinė kortelė, kurioje griežtai surašoma kiek ir kokių produktų turi būti), po to bandžiau pateisinti restoraną tuo, kad galbūt jie iš pat pradžių dėdavo tų baravykų per daug, o kai susigriebė ištaisyti klaidą ir pamažino jų kiekį aš jau nepatenkinta..na, nesvarbu tie pamąstymai, svarbu tai, kad aš daugiau niekada neužsakinėjau to patiekalo ir labai nusivyliau tuo restoranu. Taip, galbūt nauji klientai, kurie nežino to patiekalo “senesniojo varianto” nebus taip nusiteikę, tačiau argi ne pastovus klientas yra pats svarbiausias?

Kitas atvejis buvo nutikęs visai neseniai viename japonų restorane. Lankausi jame irgi nuo pat pradžios ir valgau gana dažnai. Apskritai aš mėgstu japonų virtuvę ir maždaug 1 kartą per savaitę būtinai apsilankau kokiame nors japonų restorane.

Taigi, noriu suši ir užsisakau tame restorane suši su krabų mėsa. Tie suši su krabų mėsa gana brangūs, parduodami po vieną vienetą. Paskutinius metus stebėjau kaip tas japonų restoranas mažais žingsneliais ( kokybės prasme) žengia atgal, krabų mėsa kiekvieną kartą vis prastėjo,t.y. gabaliukai smulkėjo…tačiau šį kartą ji buvo visai nevalgoma..tai buvo tarsi atliekos,viskas sumalta ir tokia košė..

Užmokėjusi normaliai pagal sąskaitą padavėjai pasakiau, kad paskutiniu metu tie sušiai yra tiesiog nevalgomi. Ji automatiškai turėjo paruoštą atsakymą:

– Mes iš tiekėjų gavome tokią prastą krabų mėsą. Direktorė liepė visiems klientams pasakyti, kad čia dėl to tie sušiai neskanūs, nes mėsa ne tokia..

Va, tai tau ir pabaiga.

 Reiškia direktorė ir visi kiti darbuotojai žinojo, kad tie sušiai nebus geri, nes gauta pigi ir nekokybiška mėsa, bet bandė toliau pardavinėti už tą pačią kainą tikėdamiesi, kad klientai to nepastebės.. tai nebuvo virtuvės klaidelė, kurių pasitaiko kiekvienam gaminant..

Bet ar negeriau juk iš viso išimti tokį patiekalą iš meniu jei jo pagaminimo savikaina labai pakilo ir nebus galima jo parduoti už atitinkamą kainą nei pardavinėti neskanų patiekalą?

O galbūt jei buvo gauta daug tos prastesnės krabų mėsos tai buvo galima sugalvoti kažkokį kitą patiekalą ir jį pagaminti skaniai, padaryti akciją ir pardavinėti už specialią žemesnę kainą, kad svečias tikrai nesitikėtų gauti būtent tokios kokybės produkto, kokį jis gavo anksčiau tuo pačiu pavadinimu?

Kategorijos: Restoranas, Verslas

4 Komentarų iki šiol.

  1. Rene says:

    Labai retai lankausi kavinese,o restoranuose -dar reciau.Taciau tikra tiesa-uztenka vieno karto-ir daugiau noras dingsta.Mes su seimyna megdavom vasara sau leisti po pasibuvimo palandoje apsilankyti HBH ,,tinkle”.bet po vieno sykio ,kai perpjovus cepelina- padvoke idaras-nebetraukia… Net ir noredamas labai-negalejome valgyti.Dabar turime nusiziureje maza neisvaizdzia kavinuke pacioje Palangoje,kurioje jau keleta metu kokybe nepaveda.
    Nesakau,yra zmoniu,kuriene tik produktu kokybes,bet ir paciu praduktu.Buvome cia pries Kaledas bankete,svediskas stalas ir karstas patiekalas-soju mesa,ryziai,vistienos sultinio padazas.Labai nedaugelis suprato,kad ten soju mesa.Virejas daug ka gali,kaip sakoma,skania sriuba ir kose is kirvio isvirti-bet,jei uzsiprasoma kaina-ji turi atitikti patiekala.

  2. Edita says:

    oi joi joi, siuo metu su maistu yra problema,viskas brangsta, kainos kelti nebegali, tai ir karpomas pats patiekalas, kiti karpo per personala
    kas dabar vyksta, labai negerai, tad yra vietos kitiems, brangiems atsipiginti ir prisikviesti ta nuskriausta pirkeja
    pavyzdys per valentino diena , niekas nepasiruose, aptarnauja su tuo paciu mazu personalu,t.y. du padavejai ant viso restorano, maistas veluoja, merginos begioja, siaubas, krize tai krize, tai galvokit, meniu sventini butu pasiruose, prisigamine ir gal butu ir speje, ir apyvartas pasidare…mes tai likom nelaimingi
    pirkejo situcijoj, kisenej irgi pinigu nepadaugejo, o tik pamazejo, valgyti vis tiek reikia, uzsuki i savo megstama vieta, kaip Rasa, o is ten iseini nevalges…as jau daug tokiu kriziuku ant valgymo vietu pridejau…gaila…

  3. Justas says:

    Keistmetis pasibaigs, restoranai, kurie bus like, atsigaus, klientu padauges, tik kai kurie jau niekada nebegris.

    Nes kai dabar galima tureti konkurencini pranasuma vien tik islaikant maisto ir aptarnavimo auksta lygi, kaip susitare, visi labiau linke taupyti litus savo reputacijos saskaita, vietoj to, kad augintu raumenukus pries ateinant ekonomikos pavasariui:)

    O mes klientai, visada eisime ten, kur jausime demesi mumis..:)

  4. […] kadangi darbas niekaip nesusijęs su tinklaraščiu, kodėl turėčiau apie tai kalbėti? • Kad mūsų restoranai nebrangina klientų, esu įsitikinęs visus 976 kartus, kuriuos juose buvau. Tai net nuo „klasės“ nepriklauso. […]